Hur fungerar en provperiod?

När du tecknar en provperiod använder du tjänsten gratis i under angiven period. Dagen då kontot skapas räknas som första dagen i provperioden.

När du startar en gratisperiod registrerar du ditt kortnummer. Detta sker för att du ska kunna fortsätta ditt abonnemang utan avbrott om du väljer att fortsätta använda tjänsten efter provperioden. Efter provperioden övergår abonnemanget automatiskt till ett ordinarie abonnemang om abonnemanget inte sägs upp innan provperiodens slut. När abonnemanget övergår till ordinarie abonnemang sker en debitering. För att undvika debitering ska uppsägning ske senast två arbetsdagar före debitering ifall uppsägning sker via mail eller telefonkontakt. Om du väljer att säga upp abonnemanget via Mitt konto på hemsidan kan uppsägning göras senast en dag innan debitering.

Väljer du att säga upp abonnemanget innan din provperiod tagit slut kommer abonnemanget sluta fungera omgående. Du är dock alltid välkommen tillbaka när du vill.

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan